søndag den 26. august 2007

Begyndelsen - farvel DK...

Første indlæg i den, til formålet oprettede blog. Så må vi jo se om det der blog-helvede er så smart som man hører på studiet. Foråbentlig kan det måske spare nogle for nogle spam-agtige mails om, hvor vild og fed en eller anden by på den anden side af jordkloden er...

Faktisk er det lidt snyd at kalde dette indlæg for begyndelsen, for det er faktisk fjerdedagen på mit indtil videre ret vilde HK-eventyr. Jeg får nok også problemer med at beskrive denne by med ord, for det skal opleves! Den er en by fyldt med modsætninger, og vel og mærke de modsatte modsætninger i forhold til dem, som præger vores egen dejlige lille og flade Kjøbenhavn.

Jeg vil alligevel prøve om jeg ikke nogenlunde kan genskabe, hvad der er sket frem til det her punkt, hvor det er dagen før vi flytter ud på City University of Hong Kong og forhåbentlig får at se en anden side af denne sindsyge by.

Jeg tror ikke helt jeg havde fuldt ud forstået konsekvenserne ved at tage afsted, da jeg skrev Hong Kong på ansøgningen til udveksling. Især må jeg indrømme at de sidste dage sammen med Nynne, vidende at jeg skal undvære min kæreste de næste fire måneder, bestemt ikke er de letteste jeg har prøvet. Og jeg tror egentlig først det var dagen før afrejse - midt i pakkeriet - det gik op for mig, hvad jeg egentlig havde gang i.

Nå, men planen er, at Jarl, som læser HA(psyk) og også skal studere på CityU, og jeg tager via London til HK fire dag før vi kan indlogere os på skolen, for at lege turister i ligesom finde ud af byen er for en størrelse. Ud over det har vi ca. 12 timer i London, på en kold regnvejrsdag selvfølgelig, hvor vi vandrer rundt og ser nogle tilfældige seværdigheder og butikker. I London er vi rimelig meget ovenpå - ingen af os har været der før, men vi finder rimelig let rundt uden kort, med lidt logisk sans og snilde. Dette ændrer sig når vi kommer til HK...

Selve flyveturen er der ikke så meget at skrive hjem om. Under landingen ser vi for første gang silluetterne at den by vi skal leve i de næste 4 måneder gemt i dis - eller måske nærmere bare smog.

4 kommentarer:

Peters4444 sagde ...

Hey Bech,

Snedig plan at tage til Hong Kong. Det var da en god idé. Vil da følge voldsomt med på din blog.
Håber du/I får en fræk oplevelse.

Hilsen En af de flade men brede fra Wonderful "rainy" Cph.
(Peters)

Unknown sagde ...

Hey Jeppe,

Superfedt med den her Blog. Det er go' nat læsning. Det hele lyder rigtig spændende. Vi må nyde en O'nse Classic over webcam en dag. (Ja, du må nøjes med "neserøl"). Jeg var til jobsamtale idag og venter svar i løbet af næste uge. Samtalen tog 3 stride timer!!!

Hyg,

1 ud af 4-kløveren.

Nynne sagde ...

hej skat! dejlig at høre mere på din blog, nu hvor det er så svært at være online samtidigt...:) Håber vi tales ved snart! Forresten glæder mig til du smider en lille historie om din første by-tur i HK!
Tusind kys - din Nynne:)

Unknown sagde ...

Hey mester.

Lyder som et fedt sted. Får helt lyst til selv at komme ud og læse!

DKE sejler uden dig. Vi har allerede fået fyldt kælderen til randen med skrammel :-)

Hav en god tur!

Jesper